Menu
Your Cart

Interview: Harris Vailopoulos, Commercial Director Bituline Industries

16 May Interview: Harris Vailopoulos, Commercial Director Bituline Industries
Posted By bituline 0 Comment(s) 140 View(s) Blog , Interviews , News

Συνέντευξη του Χάρη Βασιλόπουλου, Εμπορικού Διευθυντή Bituline Industries


Τα μηνύματα από τον κατασκευαστικό τομέα το 2021 ήταν ελπιδοφόρα και αισιόδοξα, με την αγορά να κινείται αυξητικά, ωστόσο το 2022 παρά τους πρώτους θετικούς μήνες, οι δείκτες του κλάδου δείχνουν συγκράτηση κυρίως λόγω της επιρροής του πολέμου στην Ουκρανία, τονίζει μιλώντας στο Οικοδομή Expo News ο εμπορικός διευθυντής της Bituline Industries, Χάρης Βασιλόπουλος.

Ο κ. Βασιλόπουλος αναφέρεται στους στόχους της εταιρείας για το 2022, υπογραμμίζοντας τον εξαγωγικό και εξωστρεφή χαρακτήρα της Bituline Industries. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι η αγορά των κατασκευών και της οικοδομής χρειάζεται την έκθεση ΟΙΚΟΔΟΜΗ “ώστε να συγκεντρώνει τις εταιρείες του κλάδου, να δημιουργεί εξωστρέφεια, να επεκτείνονται οι επαφές και να συναντιέται η αγορά εκ νέου δια ζώσης”.

Ως μια βιομηχανία που δραστηριοποιείται κατεξοχήν στον κλάδο των κατασκευών, έχετε μια σαφή εικόνα για το πως κινείται η αγορά. Στο πλαίσιο αυτό μπορείτε να μας πείτε πως κινήθηκε το 2021 και ποια είναι η πρόβλεψή σας για το 2022;

Η Bituline Industries – παρά την κρίση των δύο προηγουμένων ετών 2019-2020 και την σαφή κάμψη στην αγορά  λόγω πανδημίας – παρέμεινε σε τροχιά ανάπτυξης το 2021. Τα μηνύματα από τον κατασκευαστικό τομέα μέσα στο ίδιο έτος, τόσο σε δημόσιο όσο και σε ιδιωτικό επίπεδο, ήταν ελπιδοφόρα, αισιόδοξα στέλνοντας μήνυμα ανάκαμψης και ευημερίας, οπότε και η αγορά κινήθηκε αυξητικά. Ωστόσο, και ενώ οι πρώτοι μήνες του 2022 συνέχισαν στο ίδιο μοτίβο, οι δείκτες του κλάδου δείχνουν συγκράτηση και αβεβαιότητα για το έτος που διανύουμε λόγω της επιρροής του Ρωσο-ουκρανικού πολέμου και των επιπτώσεών του σε παγκόσμιο επίπεδο.

Εταιρείες του κλάδου αναζητούν τρόπους ανάπτυξης και καινοτομίας προκειμένου να ανταπεξέλθουν στη νέα πραγματικότητα με σαφώς ανεβασμένα κοστολόγια. Δεν υπάρχει στην αγορά μία ξεκάθαρη απάντηση για το πώς θα κινηθεί αυτή η χρονιά, μία χρονιά διακυμάνσεων και αναταράξεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Περαιτέρω ανάπτυξη πωλήσεων με έμφαση στην προώθηση του brand και την προϊοντική παρουσία σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, είναι ο στόχος της Bituline Industries, όχι μόνο για το 2022 αλλά και για τα επόμενα χρόνια.

Ως παραγωγική βιομηχανία παρουσιάζετε έντονη εξαγωγική δραστηριότητα. Θέλετε να μας μιλήσετε για τη διεθνή παρουσία της Bituline Industries και τις αγορές στις οποίες δίνετε το «παρών»;

Σήμερα η Bituline Industries αποτελεί μία από τις σημαντικότερες βιομηχανίες δομικών υλικών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Διαθέτει παραγωγική μονάδα στην Ελλάδα και τα προϊόντα της εξάγονται σε 10 χώρες παγκοσμίως, μέσω τοπικών συνεργατών ή αντιπροσώπων. Ο μεγαλύτερος συνεργάτης είναι στο Ισραήλ και ο πιο μακρινός στην Αυστραλία, ενώ η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας έχει εξαπλωθεί και σε Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία, Αλβανία, Νότια Αμερική και αλλού.

Περισσότερο από 65% του κύκλου εργασιών της Bituline Industries έρχεται από τις εξαγωγές και αυτό δείχνει τον προσανατολισμό μας στην εξωστρέφεια. Στόχος μας είναι η επέκταση τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό προκειμένου να ξεπεράσουμε τον πήχη των 10.000.000€ που έχουμε θέσει για το 2022. Σαφώς μας ενδιαφέρει η είσοδος σε νέες αγορές και είμαστε πάντα ανοιχτοί σε νέες προκλήσεις, κάτι το οποίο είναι μονίμως  στον σχεδιασμό της εταιρείας.

Ποιος ο ρόλος της έρευνας και καινοτομίας στην αγορά σας; Μιλήστε μας για την επένδυσή σας στο R&D αλλά και για τα καινοτόμες λύσεις που προσφέρετε στην κατασκευαστική αγορά.

Στο εργαστήριο της Bituline Industries έχει αναπτυχθεί ένας σημαντικός αριθμός νέων υλικών που πέρα από τις μονωτικές ιδιότητες που διαθέτουν είναι και εξαιρετικά φιλικά προς το περιβάλλον. Η χημικός & Quality Manager κα Ελένη Ζησίμου και η ομάδα της είναι καρδιά της εταιρίας. Αξιοποιήσαμε την τεχνογνωσία χρόνων, μελετήσαμε τις ανάγκες των επαγγελματιών και σχεδιάσαμε ένα μοναδικό υλικό, το Bituflex BP Hybrid!

Είναι έτοιμο για εφαρμογή σε σκυρόδεμα, τσιμεντοκονία, ξύλο, μέταλλο, ασύγκριτης ελαστικότητας, με εξαιρετικές μηχανικές ιδιότητες και κυρίως φιλικό προς το περιβάλλον (VOC Free). Επειδή μιλήσαμε και πιο πάνω για καινοτομία, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι όλες οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου έχουν ανάγκη για καινοτόμα υλικά, για “καθαρό και έξυπνο” R&D, με δυναμική και ευελιξία που να προϋπολογίζει το αυξημένο κόστος ‘Α υλών και με σύγχρονα μέσα να προσπαθεί να εξορθολογήσει το κόστος παραγωγής.

Σας επηρεάζει η κρίση του πληθωρισμού; Έχουν αυξηθεί τα κόστη παραγωγής; Ποια είναι η επίπτωση στα κόστη των προϊόντων;

Πράγματι ο πληθωρισμός λόγω αύξησης των ‘Α υλών και οι συνεχιζόμενες αυξήσεις στην ενέργεια και στα πετροχημικά, έχουν δυσχεράνει την κατάσταση. Ας προσθέσουμε σε αυτό και τον κερδοσκοπικό πληθωρισμό που στις μέρες μας, μετά την έναρξη του Ρωσο-ουκρανικού πολέμου, έχει γιγαντωθεί. Αν ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην Ουκρανία και λήξει ο πόλεμος, ελπίζουμε ότι -έστω σταδιακά- τα κόστη θα εξομαλυνθούν. Αυτή τη στιγμή, η παραγωγική διαδικασία και η αναζήτηση πρώτων υλών είναι το ζητούμενο.

Σαφώς έχει επηρεαστεί όλη η αγορά και αυτό φαίνεται από τις συνεχιζόμενες ανατιμήσεις των αγαθών του κλάδου. Δεν είναι όμως μόνο η κρίση του πληθωρισμού, της ενέργειας ή του πολέμου. Είναι ορατός και ο κίνδυνος ελλείψεων αγαθών και πρώτων υλών από την αγορά, τα οποία σωρευτικά φαντάζουν στα μάτια των επιχειρηματιών και των στελεχών σαν το «τετρημένον πίθον των Δαναΐδων».

Τον ερχόμενο Οκτώβριο η καρδιά της αγοράς της οικοδομής και των κατασκευών θα χτυπά στην έκθεση ΟΙΚΟΔΟΜΗ. Ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε; Ποιες είναι οι προοπτικές για τον κατασκευαστικό και οικοδομικό κλάδο το επόμενο διάστημα;

Αναμένουμε μια εξαιρετική διοργάνωση, όπως κάθε φορά. Όλοι οι άνθρωποι του χώρου έχουν τις ίδιες αγωνίες, η αγορά χρειάζεται αυτή την έκθεση, ώστε να συγκεντρώνει τις εταιρείες του κλάδου, να δημιουργεί εξωστρέφεια, να επεκτείνονται οι επαφές, να συναντιέται εκ νέου η αγορά δια ζώσης. Παρότι μέσα στην υγειονομική κρίση έγινε μία προσπάθεια από τα ηλεκτρονικά μέσα να προκριθούν διαδικτυακές εκθέσεις, εμείς επιζητούμε την επαφή, θέλουμε να γνωρίζουμε κόσμο από κοντά και αυτός ο παραδοσιακός τρόπος συνδιαλλαγής είναι πιο έγκυρος και αποτελεσματικός.

Όσο για τις προοπτικές στον κατασκευαστικό και οικοδομικό κλάδο, οι άδειες νέων οικοδομών του 2021 αυξήθηκαν κατά 27% περίπου. Αυτό δείχνει ανάκαμψη και αισιοδοξία για το 2022-2023, όμως από την άδεια της οικοδομής μέχρι την κατασκευή και ολοκλήρωσή της, μεσολαβούν πολλά. Οφείλουμε όμως να είμαστε αισιόδοξοι και σύμφωνα με τον C.E.O της Bituline Indusries κ. Καδέτση: «Προχωράμε δυναμικά με έμφαση στην καινοτομία, στην ψηφιακή προσαρμογή, στη διεθνή ανάπτυξη και αναγνωρισιμότητα».